مسئول کارگروه بهداشت و سلامت بسیج چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

انجام غربالگری فشارخون ۳۳۰ هزار در چهارمحال و بختیاری 

«احمدی» با بیان اینکه شیوع فشارخون در چهارمحال و بختیاری نسبت به متوسط کشوری بالا است، گفت: بر همین اساس انجام غربالگری فشارخون در دستور کار قرار گرفت در این طرح ۳۳۰ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفته و بیماری فشارخون ۴۰۰۰ نفر شناسایی شد.
کد خبر: ۶۳۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ - 07December 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «علی احمدی» رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و مسئول کارگروه بهداشت و سلامت بسیج استان امروز در اجلاس مجمع بسیجیان استان، با اشاره به شناسایی مشکلات موجود، اظهار داشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده مرگ و میر براثر ابتلا به بیماری‌های قبلی و عروقی در استان بالا است همچنین مسائل پیرامون جمعیت و سقط جنین، سلامت روان و سلامت خانواده به عنوان اصلی‌ترین کانون در جامعه مورد بررسی قرار گرفت و در این زمینه‌ها اقداماتی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه شیوع فشارخون در چهارمحال و بختیاری نسبت به متوسط کشوری بالا است، افزود: بر همین اساس انجام غربالگری فشارخون در دستور کار قرار گرفت در این طرح ۳۳۰ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفته و بیماری فشارخون ۴۰۰۰ نفر شناسایی شد که این افراد از بیماری خود اطلاع نداشتند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جهت پیشگیری از خودکشی و افزایش بهداشت روان در فارسان ساخت یک مرکز سلامت روان جامعه فکر با عنوان سراج در دستور کار قرار گرفته که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان نیز اعتباراتی برای این طرح درنظر گرفته شد و پس از احداث به ارائه خدمات مطلوبی در این زمینه به شهروندان خواهد پرداخت.

احمدی با اشاره به اقدامات قرارگاه جوانی جمعیت در سپاه قمربنی هاشم (ع) و کارگروه بهداشت و سلامت بسیج چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: موالید استان در سال گذشته ۹ هزار و ۵۴۶ نفر بود درحالی که این میزان در سال جاری تاکنون به عدد ۹ هزار و ۶۷۲ نفر رسیده و این یعنی علاوه‌بر اینکه سیرنزولی موالید متوقف شده بلکه شاهد رشد در این حوزه هستیم.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی مرکز نجات فرزندان سقط در چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از اقدامات ارزشمند صورت گرفته در راستای رفع مشکلات کشور در حوزه جمعیت است و خوشبختانه از شهریور ماه سال گذشته تاکنون از سقط ۲۵۰ نوزاد در استان پیشگیری شده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: خانواده یکی از مهم‌ترین کانون‌های موجود در جامعه است بنابراین حفظ سلامت آن از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین اقدامات بسیاری در این زمینه صورت گرفته و خدمات متعددی نیز با رویکرد حفظ عدالت در استان درحال ارائه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار